Peminat

Sunday, January 29, 2012

Peserta Berkumpulan HBN 2012

FORHEART
Forheart adalah kumpulan yang telah ditubuhkan sejak tahun 2005 lagi. Anggota asal yang ditunjangi oleh 4 orang jejaka telah Berjaya melahirkan album sulung (mini album) yang memuatkan 5 buah lagu di atas label ForHeart Production. Forheart yang terkenal dengan lagu Perlukah, telah menyuntik dan menyentuh hati sebahagian peminat untuk memberi sokongan yang padu bagi Forheart meneruskan wadah murni ini. Setelah sekian lama bertapak, Forheart generasi baru telah muncul dengan single terbaru yang akan dimuatkan dalam album Himpunan Bakat Nasyid 2012. Diharap dengan munculnya album tersebut dapatlah 5 orang jejaka ForHeart Syam,Hanifah,Aizat,Salim dan Abol memberi warna dalam industri nasyid tanahair yang kian berkembang ini. Dari hati…Dalam Hati…Untuk Hati…
Kumpulan ini ditubuhkan sekitar tahun 2004. Dianggotai seramai tiga anak muda iaitu Muhammad Taufiq b Mohd Termidi, Muhammad Hazim b Mohd Hanafiah dan Muhammad Hizami b Masran. Dahulunya kami dianggotai seramai 4 orang dan disebabkan beberapa perkara, kami terpaksa bergerak bertiga sahaja.
Aremean juga aktif sejak dari zaman persekolahan. Kami sering menyertai pertandingan nasyid peringkat sekolah, daerah dan juga negeri. Sehingga kini, kami masih juga aktif mengadakan persembahan untuk majlis-majlis rasmi dan sebagainya.
Aremean ditubuhkan atas moto 'memupuk rasa cintakan Tuhan' kerana melalui wadah nasyid ini, kami ingin membawakan mesej-mesej ketuhanan dan positif yang mampu membina sahsiah diri serta mendekatkan diri kita dengan Allah. Semoga kehadiran kami dalam industri nasyid ini mampu merancakkan lagi industri lantas mewarnai dunia nasyid itu sendiri. InshaAllah.
fb: http://www.facebook.com/pages/Aremean-Group/338715426823
Kumpulan IRHAM ditubuhkan pada 11.11.2011,dianggotai seramai empat orang ahli. iaitu MOHD KHAIRUL AZLI.MOHD NA'IM.MOHD JUWAIDI.MOHD SYAFIQ.,.bergerak aktif selepas seminggu tarikh tubuhnya kumpulan IRHAM.. membuat persembahan di beberapa buah majlis dan sebagainya.. untuk pengetahuan sahabat semua ANGKATAN BELIA ISLAM KEDAH telah mengambil kumpulan IRHAM sebagai kumpulan nasyid untuk sama sama berdakwah di dalam ANGKATAN BELIA ISLAM KEDAH dan juga untuk mewakili ANGKATAN BELIA ISLAM ini didalam pertandingan nasyid.. semoga sahabat-sahabat dapat membantu dan mendoakan setiap usaha dan pengorbanan kumpulan IRHAM untuk membantu ISLAM berkembang di seluruh dunia,Insha ALLAH
fb: http://www.facebook.com/pages/Nasyeed-Irham/217703054976140

MASRIE
Ditubuhkan pada 01 Julai 2011, Masrie yang bernaung di bawah syarikat sendiri iaitu Jaringan Masry Enterprise (JME) milik salah seorang anggota Masrie sendiri. Masrie dianggotai oleh lima orang ahli iaitu Mohamad Hafiz Bin Azizan,27, Mohd Yusuff B.Nasurdin,28, Mohd Asyraf B.Yahaya,27, Wan Mohd Abu Zar B.Wan Chik,29, dan Rozairin B.Zulkifli,26. Untuk pengetahuan, ahli-ahli Masrie berpengalaman dalam bidang seni persembahan semenjak di bangku sekolah lagi dengan masing-masing menyertai pertandingan dan persembahan nasyid peringkat daerah dan negeri. Kumpulan nasyid yang berasal dari utara tanah air telah pun menerbitkan mini album pertama mereka berjudul Ramadhan Mulia yang telah mula dipasarkan pada Ogos 2011 .Perancangan pada tahun 2012 ini, Masrie sedang bertungkus lumus untuk menyiapkan album kedua mereka yang berjudul Kelana. Music video single Kelana telah pun dimuatnaik ke laman Youtube untuk diperdengarkan.
fb: http://www.facebook.com/pages/Masrie/127213660697011


MAIDANY (INDONESIA)
Berdiri 8 Agustus1995, oleh Bapak Raden Chandra Sukma Kelana (sekarang aktif di group Sauhar, Bandung).
Dengan visi dakwah melalui seni, Maidany merupakan group nasyid yang di usung oleh muslim muda kampus kota Medan yang memberikan nuansa baru bermusik saat itu. Nuansa melayu, acapella, pop, dan tidak jarang membawakan senandungnya dengan warna mars dengan beat beat keras, sementara pada saat yang sama itu masyarakat kota Medan umumnya memahami nasyid sebagai senandung yang berirama padang pasir, orkes gambus, marhaban dan sholawatan. Maidany menjadi inspirasi lahirnya group-group nasyid modern khususnya suamatera utara yang bertahan hingga saat ini

fb: http://www.facebook.com/pages/maidany-nasheed/73223193982
web:

ZAYYAN
Zayyan merupakan sebuah kumpulan nasyid yang mula menapak ke Industri Nasyid pada hujung tahun 2010. Kumpulan nasyid ini terdiri daripada 4 orang ahli iaitu Azid Azidee, Aliff Ahmad, Adib Fikri dan Akmal Aiman. Kumpulan ini bercita-cita tinggi untuk menyampaikan dakwah melalui dendangan-dendangan irama Ketuhanan di serata tanah air dan InshaAllah, juga di persada dunia. Alhamdulillah, Zayyan pernah bekerjasama dengan Maxis untuk merakamkan zikir-zikir, doa-doa, serta lagu-lagu bertemakan Ramadhan dan Syawal untuk diterapkan ke dalam Maxis Application yang boleh dimuatturun oleh pengguna Maxis. Zayyan juga telah merakamkan beberapa buah lagu antaranya ialah Banteras Dadah, Tangisan Di Pagi Syawal, Khalifah, Indahnya Ramadhan, dan yang terkini sebuah lagu yang berjudul Ku Insafi karya Bazi UNIC. Zayyan sering dijemput untuk membuat persembahan di sekitar negeri Johor hasil anjuran Jabatan Agama Islam Johor, Ikram Johor dan banyak lagi. Zayyan pernah menandatangani kontrak anjuran Persatuan Belia dan Sukan negeri Johor dalam menjadi role model kepada para remaja khususnya dalam bidang nasyid melalui program akademi nasyid anjuran Persatuan Belia dan Sukan. Selain itu, Kumpulan ini juga pernah mengendali beberapa buah program motivasi dan bengkel. Dengan izin Allah swt, moga semangat dan kesungguhan Zayyan serta berkat doa penyokong Industri Nasyid dapat mewujudkan satu konsep hiburan bermotivasi yang akan menjadi suatu momentum yang kuat ke arah kejayaan Islam sekali gus memangkin dan memartabatkan agama Islam InshaAllah.

web:

No comments:

Post a Comment